Liverpooli hétköznapok

Emlékeztek még a teóriámra, hogy tök jól lehetne sablonból Liverpool összefoglalót írni? Buszozó kiscsapat, kevés, de nagy helyzetekkel, nem várt védelmi hiba, szögletből légiveszély, sok helyzet mégtöbb lövésből, de a végén kiábrándító eredmény. És tessék, meg is vagyunk: újkori Liverpool szurkolóként talán még a kapus lekönyöklést, strandlabdán megpattanást, vagy egy jó Phil Fokin’ Jagielkát lehet hiányolni a sorból. Elég szar ez? Eléggé, de valahol mégsem.

Ja, engem is meglep, de nem szállt meg a szentlélek, meg nem is húztam túl nagy csíkot a kőből lenyúlt fonthegyekből elbugázott vitaminporból, simán csak az elvárásaimat kezelem kicsit helyén. Lehet, hogy azért is vagyok halál nyugodt – a meccs eredménye ellenére is -, mert csak kis gapet látok az elvárt végeredmény, meg a mostani teljesítmény között. Ha csak a száraz számokat nézzük, akkor ugye lófasz és sarki fény, meg passz pontosságért nem adnak PL trófeát, dehát csak azért vagyunk itt, hogy árnyaljuk kicsit a dolgokat, mert egy bitben gondolkodni mindenki tud. Egyszerű is lenne az élet, nem? Nyertünk? Kibaszott bajnokok leszünk. Döntetlen? Anyád. Vereség? Kurva anyád. Leveszi az egyszerű polgárról a terhet, ha a színskálának a végét kell csak nézni, az igai varázslat meg valahol a paletta szélei között van. Oké, most még egy szabó péter idézet és tényleg lebasztam a taktikai bullshit atomot, de szoptassuk a csukló rozmárt, ez most nem volt jó, de igazából rossz sem

.

Mert rotáltuk azt a kurva csapatot. Patakokban folynak örömkönnyek az arcomon, tényleg. Két éve ezért könyörgök és olyan csodálatos érzés ilyet látni, hogy nem tudom szavakkal elmondani. Most tegyük fel, hogy függetlenítem magam attól, hogy mennyit lettem csicskítva a rotációért rinyálásért (hint: ezeket a kis tüskéket majd egyszer a búcsúposztomban mint kurvára visszakalapálom midenki kis elméjébe egy 20 kilós bontókalapáccsal), tökéletes példája valósult meg annak, amit látni szeretnék egy BL résztvevő Liverpooltól. Elég combos számú változtatás, de az érkező mackók is kaptak már annyi percet (AA, Robertson, Klavan, stb), hogy ne most kelljen bemutatkozniuk meccs előtt a többi csapattársnak. És még értelmes pad is volt. Nyalom.

A meccsen pedig nem történt más, mint egy jól összerakott, de a mentális mérleg rosszabbik serpenyőjébe kicsit többet pakoló Liverpool nem bírt egy összeszedett, felkészülten buszozó B-betűs kiscsapattal. Vágom, hogy a „ha bemegy gól” szóösszetétel mekkora buziság is valahol (valahol meg nem), de én ezt mindig úgy nézem, hogy innen egyébként egy jó 10-15% választott el minket egy 4-1-től. A játék megvolt, a helyzetek megvoltak, messze nem arról beszélünk, hogy ész nélkül vagdostuk be a labdákat szélről úgy, hogy igazán centerünk nincs is a pályán, aztán valami majd lesz. Oké, persze, lehetett volna nyugodtabban, kevesebb távoli lövéssel, több, jobban kisakkozott helyzettel operálni, de amúgy a kismackók is emberek és szerették volna hamar visszalapátolni a szart a lóba. Amennyire előnyös az, hogy sok fiatal van a csapatban, itt azért az is ki tud ütközni, hogy egyébként nem tudunk ilyenkor – annyira – nyugodtak maradni.

Mi hiányzott? Szerintem két ponton billentünk át egy sima kiscsapat tömés felől a fogcsikorgató döntetlenik. Az egyik, hogy mi, mint szurkolók egyszerűen állunk egy meccshez: Meg köll nyerni, oszt annyi. Ami teljesen jogos, csak ha visszanézünk bármelyik top6 csapat bármelyik szezonjára, az azért elég ritka és egyre ritkább lesz, hogy valaki minden csapatot megklopfolja, aki mögötte van. Egy 78-80 pontos szezonban, amit a végén szeretnénk, jópár ilyen benne van. És azért az is belátható, hogy ilyenen például egy klasszis szépen tovább tudja lökni a beragadó fogaskerekeket, ami most nem jött ki egy meccshiányos, ki tudja milyen öltözői hangulatban dolgozó Cou-ból (amit magának okozott, ne essék félreértés), az eltiltott Manéból, vagy a magát újra felépíteni próbáló Studgeból. Ha egy meccsen nézzük, ez lehet csak kifogás, de egy szezonban (vagy szezonokon át) belegondolva ott van ebben a csapatban, hogy az ilyen meccseket sorra hozzuk.

Na ami a másik fele ennek a hiányzó 10%-nak, az a védelmi rotáció volt. Mert szép dolog ez CB csere – jelezném, hogy egyébként szerintem a feladat intenzitása miatt pont a CB-ket kell kevesebbet rotálni mondjuk egy CM-hez képest – de itt jön ki a másik, régről magammal hordott sirámom, a miért nem vettünk CB kérdés. Nagyon messze vagyunk még attól, hogy végleges verdiktet mondjuk. Nagyon igaza van Máténak abban, hogy valahol a támadó FB-ek is hozzák magukkal ezt a védelmi parát, simán csak a gólnál is látszott, hogy fejelték le a támadásban teljesen proper AA-t. De ahogy hiányzott az a kis nüansz a klasszis támadókból, úgy hiányzik most kurva nagyot mentő és stabil Matip mellé egy – ha nem is klasszis – de stabil társ. Ne toljon egy meccsen 3 félpályás interceptiont, de az ilyen alap dolgokat radírozza le szépen, és meg is lennénk. Ennyi meccsből még nem tudom megmondani, hogy tényleg túl merész volt-e Klopp, hogy nem vett VVD helyett egy másik CB-t, de eddig minden vektor arrafelé mutat, hogy ez könnyen szopó lehet. Meg mielőtt elkezdjük osztani az észt (pun intended), azt se felejtsük el, hogy a jó Karak egy bagóért vett, kihipózott Touré. Neki kéne lennie az olcsó kiegészítőnek, a tescós kempingszéktől meg ne várjuk, hogy ne törje a seggünk 2 óra ülés után. Azt a kérdést, hogy egyébként miért is van kint a tescós szék az erkélyen, amikor jönnek a rokonok vendégségbe, mert már érintettük.

Mert ha a védelemben benne van az a +5% (vagyis nincs benne az a -5%) akkor simán lehet, hogy most arról kéne beszélni egy 1-0 után, hogy igen, a nagycsapatok pont így nyernek meccseket. Mondjuk a nagycsapatok tényleg így teszik, csak lassan jó lenne átlépni azt a küszöböt amin toporgunk már jó egy éve, aztán ott is maradni.

  • Pingback: Liverpooli hétköznapok | Zongoracipelő()

  • Élem nagyon ezt a posztot, thx!

    • Poco77

      Rommá adod?

      • inkább csak egyetértek vele, és most még a McA. style is átjött

  • kátrány

    Megkövetem aki azt mondta,h lehet nem Lovren cseréjét kellene hajtani hanem Ragnar cseréjét.Minőségben nagyot léptünk volna.

  • National Hiphop

    Maradéktalanul egyet bírok érteni, bejönnek a szóképek is. Jó(jobb) lesz ez, kérdés h mennyire.

  • Poco77

    https://www.facebook.com/coldrainynights/videos/1894342107551240/

    Lacazette kihagyja a helyzetet, Alexis reagál a padon

    • National Hiphop

      Csapatember… :D

  • Poco77

    Evertonnak olyan jól sikerült a nyári transzfer, hogy a végén kiesnek.

  • macca8

    nate tweetjei:
    Liverpool PL matches with 30+ shots since 12-13:
    5-0 Swans (h)
    4-1 Fulham (h)
    4-0 West Ham (h)
    4-0 Everton (h)
    5-1 Hull (h)
    1-1 Burnley (h)

    firmino és studge a kezdőben 2016/17 eleje óta
    https://twitter.com/natefc/status/909368688440217600/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fohyoubeauty.blogspot.com%2F

    • nordsee

      A Bobby Studge ‘kémiára’ már Rodgers alatt felhívtam a figyelmet. Kuka. Bár sok alkalmuk nem volt azóta se csiszolódni.

      • lackó

        Hatarozottan emlekszem ra, hogy tenyleg mondtad, de szerintem az mar Klopp alatt volt. BR idejeben jatszottak egyaltalan egyutt?

        • nordsee

          Miután beírtam jutott eszembe, nekem is, hiszen ha nem is volt épp sérült (de), Benteke volt a csatár.

    • tothpapa

      Na látod, itt nem tudunk mi focizni…. felébredhetnétek álmaitokból

      • macca8

        Nem tudom, miről tetszik beszélni

        • tothpapa

          Sorry, most nem igen érek rá, de később elsírom magam. Téma: túlértékelések….

  • kerteminde

    De Boer után felkészül Koeman…..

    • Poco77

      EL ben is simán 0-3-at játszottak egy ismeretlen csapattal

      • Poco77

        Most látom Atalanta volt. Nem egy világverő csapat

        • falonpok

          Az Atalanta tavaly egy eleg meggyozo szezont hozott le

          • Poco77

            Olaszországban EL-t érő helyen végzett?

          • nordsee

            Fasz tudja, a Super Bowlban azért elég tetemes előnyt adtak le a Patriotsnak.

        • fantom

          pedig nagyon nem gyenge állomány az Everton kerete.
          Ha tippelnem kéne valamikor a merseyside derbi körül kezdenek majd magukra találni.

          • kerteminde

            Én is pont erre tippelnék…. majd ellenünk megtáltosodnak…..

          • National Hiphop

            Inkább utána :)

  • HH

    a CP 5 meccs alatt nem szerzett gólt.

    • dr.C

      PL rekord

      • HH

        innen nézve különösen logikus volt RH

    • Fowler_

      Pedig már velünk is meccseltek. Hopeless

  • Mersey Paradise

    A CB-kérdéshez: ,,Bárhonnan bárhova el lehet jutni, ha az ember hajlandó megfizetni az árát.” [Szabó Péter]

    Amúgy nagyon jó poszt.

    • Kriccs

      kiafaszomazaszabópéter?

      • Poco77

        Az öreg Szabó fia

      • Mersey Paradise

        Az ügyeletes életguru

        • bakfi

          mit csinál 1 életguru?

          • Mersey Paradise

            Pl. a fentieket mondja, és ha elég hülye elhiszi neki, akkor milliókat keres. Szabó Péternek elég sok hülye elhitte.

      • nordsee

        Oravecz Nóra öccse.

        • Kriccs

          ó, akkor be tudom lőni

      • Ayala

        A magyar Coelho.

  • falonpok

    A vedelem kerdeshez reszemrol csak annyit hogy szerintem Klavannak a keddi kellene az elso meccsenek lennie, Lovrennek meg a tobbit a padrol kellett volna vegigneznie tobbnyire. Klavan egy tokeletes megoldas az ilyen carabao cupokba es nagyon vesz backupnak, en birom, csak az baj hogy jelenleg egy nagyobb kabatot probalunk meg raadni.

  • fantom

    Ingsel egyébként mi a búbánat van?

  • Poco77

    https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21557856_353015091817345_3732040849480217330_n.jpg?oh=19519a30cae9de2b6bd31517ad2df40f&oe=5A411B88

    Azért ez beszédes kép, hogy mit csináltunk pontrúgásnál tegnap. Matip egyedül a gólvonalon a többiek…..

    • fantom

      vvd ide mint egy falat kenyér. Vezéralkata gatyába rázná ezt a védelmet, nagyon remélem h januárban sikerül megszerezni.

    • p_berger

      Úgy látom Milner nézi a legjobb helyről a meccset :)

      • fantom

        És ott volt Bingo, Bobo, Coco, és Binky is

    • balint0806

      Területvédekezés. Az a rész Minyóé és Matipé… :D

      • Poco77

        Aki 5,5-esen belül lép az kiesik

    • Luisgarcia

      Can kb csípőre tett kézzel figyeli ahogy van der Bosch parancsnok és vérebei megrohamozzák a kapunkat, botrány.

    • petipool

      remélem ezt Klopp-ék is meg mutatják nekik legalább egy nap vagy 12, hogy igy többet ne csináljátok fiuk :D

    • nordsee

      Ráadásul ez a második volt kb. 2 percen belül, és takkra ugyanazt játszották, de tényleg milliméterre

      • macca8

        ez az első volt sztem, a másodiknál védett mignon, nem?

        • nordsee

          Jogos, hiszen kifele pattant róla, de mindegy is a sorrend. Ugyanúgy nem értettük meg, mit akarnak a hosszún.

    • drama

      a többiek éppen lesre állítanak, Matip ragadt be.

      • Poco77

        Szögletnél :D

        • balint0806

          ez már a visszafejelt labda volt ;)

          • Poco77

            Ja akkor Klavan és Lovren mellé kell sürgősen egy minőségi CB

    • Ddodi

      és mindezt úgy, hogy a csávó a szögletet föld körüli pályára állította, amit aztán Klavan úgy nézett, mintha a Halley-üstökös lenne… vicc komolyan mondom

  • Poco77

    https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21270804_1647906388587878_1316758598845177656_n.jpg?oh=b1dfe0fc83b39516d0980dfcb8ac3b61&oe=5A5EEB84

    Karma? Neymar és Dembélé is mindketten megsérültek az első szezonjukban, a “Getafe ellen”, a 24. percben.

    • bakfi

      a másodperc nem stimmel. nem karma

    • Gúnár

      De amúgy most nem piszkálás, de. De ez most így miért? (off topic)

      • TT

        Teljesen jogosan tart bárkit izgalomban, hogy a Barcelona új igazolásain rajta van-e a rontás.

    • Borvirag

      A képek alapján 25. perc.

  • Chris
  • gab1
    • <3

      Legkozelebb kis erot vihetne bele

    • vadkacsa

      Szedd ki!

  • tothpapa

    Mint mindig, Tiéd a legreálisabb poszt, tks.

  • balint0806

    “Nothing is lost, yet, and not everything about the draw with Burnley was a negative. Take the positives, and aim to eliminate the negatives. Learn, take a deep breath, count to 10, and move forward.”
    https://www.thisisanfield.com/2017/09/not-everything-liverpools-draw-burnley-negative/
    Az én fordításomban ez kb.: “Semmi sincs még elveszve és nem minden volt negatív a Burnley elleni döntetlen kapcsán. Támaszkodjunk a pozitívumokra és célozzuk meg a negatív dolgok eltüntetését. Tanuljunk belőle, vegyünk egy mély levegőt, számoljunk el tízig és menjünk tovább…”

    • liverbörd (cluster headache)

      az ilyen mellébeszélések miatt nem szoktam hivatalos oldalt(tudom ez nem onnan van) olvasni és sajttájokjat hallgatni. waste of time.

    • Mosodás

      Coutinhoval kezdőben újra kezdtük a szezont. Olyan is lett a meccs…langyos 1-1

  • Robbie_Fowler

    Afrikai szokás lesz nálunk : https://uploads.disquscdn.com/images/4496b1760c51bc7a76e327cd612814b5c17a1f2129d9396443c120766b3afb20.jpg “csak a labdát figyeld”
    Keita a gladbach ellen (jogos piros persze)

    • utánozás, majomszokás (kéretik nem rásszistának venni)

      • Mel

        Pedig az, es nekem nincs bajom vele.

    • HH

      két dolog: remélem, Keita szigorú eltiltást kap.
      a másik: ez az afrikai szokás megfogalmazást szerintem legközelebb gondold át. ha két esetből következtetsz, akkor inkább arról beszélsz, hogy te mit akarsz látni. vagy azt gondolod, hogy a fekete játékosok szokása a durva szabálytalanság a (fehérekkel ellentétben)?

      • Crouchy_289

        Szerintem csak megjegyezte mint fun fact, hogy a 4 afrikai játékosunkból 10 napon belül ketten arcontalpaltak valakit. Nem kell rögtön a “csakazértmertfeketevagyok” kommandó.

        • HH

          azt gondolom, hogy néha nem árt kérdéseket feltenni. szerintem a másik felet is megtiszteled vele, ha megosztod a gondolataidat az ő szavai kapcsán. nem biztos, hogy ez kommandó.

          • Robbie_Fowler

            nem ez egy átgondolatlan beírás volt a részedről. Ennyi.

      • TT

        Nyugi már, nem kell ott is rémeket látni, ahol nincsenek. :)

      • fantom

        omg..ha suárez után lucas meg aguero is harapott volna akkor minden gond nélkül délamerikai szokás lehetne.
        Mindenbe ezt a hülye rasszizmust kell beleáltni

      • Robbie_Fowler

        Szerintem meg az “afrikai”ba az lát bele faji megkülönböztetést aki tudatlan.
        Ugyanis egy guineai és egy szenegáli játékosról van szó. Mindkét ország Afrikában van. Tehát te gondold át jól amit írsz mielőtt valakire a fajgyűlölet vádját akasztod.

        • HH

          én egy általad használt szófordulatra reagáltam, nem rasszistáztalak le, sőt, ezt a szót sem használtam. mivel többlettartalommal bír a bizonyos afrikai szokás elnevezés, ne tegyünk már úgy, hogy ez lehetne akár flamand szokás is pl. nyilván még Salah is afrikai játékos, pedig nem is fekete, meg stb. ugyanakkor régen rossz, ha nem lehet leírni, hogy nem tetszik, hogy “afrikai szokás”-nak kereszteled el az arcontalpalást.
          nem akartalak megbántani, viszont úgy gondolom, hogy a blok kommentmezeje nem intim szféra, nem privát tér, és szerintem pont az lenne az erőltetett polkorrektkedés, ha egy ilyen véleményt nem akarnék leírni, mert azt gondolnám, hogy téged ez biztos sért. nem, feltétellezem, hogy erről lehet beszélni.

          • Robbie_Fowler

            Az általam használt szófordulat nem szófordulat. Tényeken alapul. Két olyan játékos talpalt 10 napon belül akik afrikaiak. Nem rabszolgaként elhurcolt feketék leszármazottai, hanem afrikai szülőktől, Afrikában született, az Afrikai Nemzetek kupáján büszkén résztvevő afrikai focistákról van szó. Nem volt a szövegnek semmilyen degradáló színezete. Csak TE képzeled bele. Ráadásul utána még mentegetőzöl “nem rasszistáztalak le” szó szerint nem, de amit itt írsz avval pont arra utalsz. A véleményednek hangot adhatsz, de gondold már át előtte ez nem nagy kérés.

          • HH

            az afrikai szokás szófordulatotnak szerintem is van rasszista éle, de azért, mert egy általad használt kifejezést rosszallok, nem biztos, hogy téged teljes egészében elítéltelek volna.
            ez nem mentegetőzés, hanem azért próbálok különbséget tenni aközött, hogy téged elítéltelek volna, vagy egy szószerkezetedet szerettem volna, ha átgondolod, mert szerintem leginkább itt egymás szavaival szoktunk vitázni. még ha ilyen oldalról nem is.
            nem azért jegyeztem meg, mert feltételezem, hogy nekem igazam van, hanem mert feltételezem, hogy jogosan zavar. nem állítom, hogy te bárkit is bántani akarnál, de attól még lehet véleménykülönbségünk.
            szerintem mindenkinek vannak preferenciái, és vannak dolgok, amiket nem kedvel. ez természetes. a nélkül, hogy azt állítanám, hogy neked az afrikaiakkl bajod lenne, szerintem mondhatom azt, hogy a szóhasználatod ilyen jelentést hordoz magában. és akkor ez még mindig lehet véletlen, félreértés, meg bármi.
            szóval ez nem mentegetőzés, de nem szeretnék egy tök profán dologból személyes ügyet csinálni, mert a sértés tárgya nem te vagy, hanem egy általad szerintem szerencsétlenül leírt pár betű. nekem ez fontos, lehet, hogy másnak nem az. nem dőlt össze a világ.

          • Robbie_Fowler

            Szépen kavarod a semmit. Lehet véleményed, eltérő is, csak legyen valós ok. Már pedig az ebben az esetben nem volt. Árnyékra röpültél. Innentől meg értelmetlen amit csinálsz. Mint a 0-val való szorzásnak.

          • HH

            rendben.

      • bag

        így van, ez tényleg egy előítéletes baromság, amit egyébkén vmi blog sugallt, hogy jó lesz Pool játékosnak…
        szvsz Luizt , aki brazil, gondolkodás nélkül kellett volna már az első esetnél kiállítani, amikor ollózásból rúgta le Kosielnyt, oké talán nem a fejét találta el, de ez nagyon nem látszott elsőre.

      • Kriccs

        másik: ennyire vérpíszík ne legyünk már…

  • Oneil7

    nem láttam a meccset, de amikor megnéztem az eredményt, csak egy erőtlen sóhajra futotta, már meg sem lepődtem…

    igazából ami a szívfájdalmam, az pontosan az, ami a poszt utolsó mondatában rejlik. ezeket a kiscsapatokat stabilan meg kell tudni verni, bármilyen formát is mutatnak. otthon meg főleg. és itt most nem úgy értem ezt, hogy a PL-ben a kiscsapatok legyőzése kell a bajnoki címhez, hanem úgy, hogy az ilyen teljesítmény kell ahhoz, hogy tényleg NAGYCSAPAT legyünk végre. mert lehet ambíciókról beszélni, meg faszt méregetni a Barcával, de amíg az eredmények nem támasztják ezt alá, addig pl. Cou ugyanúgy le akar majd lépni, amint lesz rá lehetősége.

    • tothpapa

      Minden szavaddal!!!

    • nordsee

      Teljesen meg lehet érteni Coutinhót, tegnapelőtt is mindent megtett, hogy kimozdítsa a gödörből ezt az elátkozott csapatot, de hát ezek a kutyaütő csapattársak, ugye.
      Klopp is volt olyan szíves, hogy a kanosszajárás első állomását így elnyújtsa.

      • fantom

        csak még mindig nem képes arra amire Mané, hogy megnyerje a meccset amikor nem megy a csapatnak.
        Egyébként tökmindegy szerintem hogy hányadikok leszünk, Cou akkor is menni akar majd jövőre, és annak fényében amit augusztusban levezettet én egyáltalán nem fogom bánni, sőt szeretném ha eltakarodna innen.

        • nordsee

          A magam suta iróniájával az első bekezdésedre akartam kilyukadni.

          • fantom

            bocsi korán van még 😀

        • Borvirag

          Egy BL/PL cím combo lehet meggondolásra sarkallaná :) Összeesküvés elmélet on: Ha szarul szereplünk, az csak azért lesz, hogy Coutinho ne akarjon maradni :)

        • Poco77

          Én nem Cou hanem Mané miatt izgulnék, tuti jövőre bejelentkezik egy gigász érte.

    • Mel

      Egyeni es csapatszintu vedekezesi hibak. Semmi ujdonsag.
      Volt ket szogletuk egymas utan, mindketszer ugyanazt csinaltak pontosan, egyszer Matip, egyszer meg a kapus mentett. Ez nem a rendszerbol adodo gyengeseg, ez kifejezetten vedelmi hiba (legyen az csatar, kp vagy vedo, aki nem figyelt oda). Es meg hozza kell adni a mostanaban meccsenkent minimum 1 kozephatved egyeni hibajabol adodo golt, akkor jogosak a feltett kerdesek.

      A mult heti sevilla es burnley meccseken nem lett volna szabad egy golt sem kapni. Vetettunk 3 hibat, es buntettek is belole.

      Es ami a legzavarbaejtobb, most olvastam, hogy az utolso 7 kapuralovesbol 6 golt kaptunk. Es ez nem a kapusok hibaja szerintem, legalabbis en nem tartom egyik kapott golunkat sem kapushibanak.

      • balint0806

        Ez szerintem már akkor le volt írva, hogy Klopp letámadó focija kevesebb, de ugyanakkor nagyobb helyzeteket teremt az ellenfelek előtt. Ezért lehet az, hogy viszonylag kevés helyzetből több gólt kapunk.
        A szögeleteket és rögzített helyzeteket valóban továbbra is rosszul védekezzük le. Ez viszont valami Pool betegség mert edzőtől és játékostól függetlenül már hosszú évek óta így van. Volt olyan időszak amikor ez kicsit kevésbé volt jellemző, de most megint elég bizonytalanok vagyunk.

      • Oneil7

        most megnéztem egy összefoglalót, hát… támadást illetően bad luck, helyzetek megvoltak, 2-3 szitu is volt, amikor csak a szerencsének köszönhette a Burnley, hogy vezettünk. a kapott gól viszont tipikus, nyilvánvaló hogy nem szabad ilyen lehetőségeket adni az ellennek.

        Salah nekem eddig nem bizonyította, hogy miért is lesz a szimpla “jó” igazolásból “kiváló”, mert az eddigi meccsek alapján a helyzetek terén volt még mit fejlődnie, viszont ez a gólja már ad némi pozitív csalódásra okot.

        Stu pedig továbbra is klasszis, remélem kap több játéklehetőséget, mert akár meccset is dönthet el egy-egy megvillanása. Cou pedig hozza a zsenijét, kicsit még meg kell kapargatnia magát, hogy a maradék rozsda is eltűnjön, de nem lesz vele baj.

        • István Várszegi

          Salah kiváló igazolás. A meccset meg nézni kell, enélkül véleményt hogy?

          • Oneil7

            a meccsről egyáltalán nem fogalmaztam véleményt, olvasd vissza miket írtam.

          • István Várszegi

            Salahról szerintem véleményt írtál…

          • Oneil7

            és azt a részt átsiklottad, hogy “az eddig meccsek alapján”?

          • István Várszegi

            Semmin nem siklottam át. Minden meccs minden percét megnéztem, ár – érték arányban szerintem Salah kiváló igazolás volt. Téma túltárgyalva…

          • Oneil7

            hát de baszki, olyanért oltasz le, ami nem is igaz, most meg menekülsz, hogy túltárgyalva… :D na mind1, hagyjuk.

          • macca8

            Hat nehéz salahot nem kiváló igazolasnak tartani, aki ennyi gólt lő, tizit harcol ki és gólpasszt ad, miközben studge meg nagy király, egy lőtt góllal.

          • nordsee

            Sturridge a te Hendersonod!

          • macca8

            Nem, studge fantasztikus játékos, csinbobot miatta blokkoltam (na nem madassi értelemben), de az tény, h sajnos a sérülései óta nem tudja kihozni magából :(

          • Oneil7

            Na állj! :) egy szóval sem mondtam, h nem jó igazolás. Amire utaltam az az, hogy ha tud javítani azon, hogy milyen arányban váltja gólra a helyzeteit, vagy több klasszis megoldása lesz (mint pl. a Burnley elleni gólja – amit ki is emeltem korábban), akkor lesz nálam a jóból kiváló a jelző.

          • macca8

            Igen, és nem értek vele egyet, erről szól a kommentem. Konkrétan támadásban ő tette hozza eddig a legtöbbet, nemigen értem, h miért nem lehet kiválónak nevezni már most

          • balint0806

            Szerintem ennek leginkább a helyzetkihasználása lehet az oka, valamint én néha kicsit gyámoltalannak is érzem a védekezésben.
            Egyébként ha azt mondjuk, hogy még ne nézzük a tabellát, akkor szerintem még korai ítéletet mondani az új játékosokról is. Vagy úgy leszünk mint az ablakmosó aki leesett a 20-ról és minden emeleten azt hallották tőle, hogy “eddig jó”… :)

          • macca8

            p90-ben 0,79 gól salah mutatója, ez elég klasszis mutató

          • István Várszegi

            Ráadásul nagyon gyorsan beilleszkedett. Emlékezzünk Firminora, mennyi ideig szenvedett…

          • macca8

            az mondjuk br hülyesége volt nagyrészt

          • balint0806

            Rendben, de azt hogy korai még értékelni továbbra is tartom. Nagyon örülök neki, de még ne kiabáljunk el semmit.

          • István Várszegi

            Elkiabálásról szó nincs, főleg a tabellára tekintve meg pláne nem, máris 5 pont hátrány, 16:2-es gólkülönbség, borzasztó. Egy kiállítás ennyire padlóra vitt minket, vagy az Arsenál elleni sikertől elszálltunk egy kicsit? Szombaton nyerni kell bármi áron…

          • balint0806

            Salah megítéléséről beszéltem az előbb.

          • István Várszegi

            Én is, csak elkalandoztam. Bocsi…

          • balint0806

            Semmi baj :)

          • csöpi

            lesz az még jobb is, nagyon várom, hogy összeszokjon a többiekkel.

          • Oneil7

            a vélemény, mint olyan, szubjektív dolog. egyéni preferencia dönti el, hogy kinek mi a “kiváló” jelző ismérve. nálam pl. az, hogy a 16-os sarkától kezdve 2-3 védőn át a kapu felé cselezi magát, és úgy betekeri a hosszúba, hogy a kapusnak esélye sincs. de ide vehetjük a mostani gólját is (amit mint írtam, csak egy összefoglalóban láttam, így nem tudok nyilatkozni a meccsen mutatott egyéb formájáról), mert az is hasonló klasszis megmozdulás az én olvasatomban.

            nyilván a csapatjátékhoz hozzátett érdemeit egyáltalán nem akarom elvenni, és imádtam, ahogy az Arsenal ellen a góljánál Benny Hill show módjára futottak utána a védők, vagy hogy már! az előszezonban látszott, milyen jól műkökdhet a kémia közte és Cou között. és nem is egy általános ítéletről volt szó, mert ahhoz egy egész szezon is kellhet, hanem mint mondtam, egy vélemény, ami minden embernek más. így az, hogy “miért nem lehet kiválónak nevezni már most” ugyanígy egy szubjektív kérdés, mert attól még hogy te így gondolod, nekem az elvárásaim lehetnek magasabbak.

            de összességében mindenképp igaz, hogy nagyon jó igazolás, és biztos hogy csak egyre jobb lesz.

          • macca8

            hát igen, erről beszélgetünk :)
            én próbálok amellett érvelni, h már most is megérdemli a kiváló jelzőt, de nincs nagy különbség akkor

        • Oneil7

          (faszért nem lehet kitörölni a kommentet, ha rossz helyre írtam? :D )

      • macca8

        Igazából 10/7 már, de egykutya, ergya így is úgy is

  • HT

    Amikor Klopp Liverpoolba jött a normális embernek definiálta magát. Ezt szerintem biznyította is eddig. Nekünk szurkolóknak az okoz problémát, hogy nem lehet tudni igazán mit akar Klopp a védelemmel. A támadó szekciónál jól kikövetkeztethető a szándék, amit itt a fonaton is szépen levezetnek a hozzáértők. De a védelemnél mindenki csak vérmérséklete szerint találgat, és bár Kloppot sokat kérdezik erről ő is csak közhelyes lózungokat puffogtat a kérdésben. De egész biztosan nem azért, mert nincs elképzelése róla. Elmondta többször, hogy egy ember nem változtatna a védekezésen. Viszont a nyári ablakban a terv egyetlen ember megszerzése volt (bocsánat, de Robertsont nem sorolom ide, ő inkább keretmélyítés mint megoldás). Akiről már az ablak elején tudták, hogy nem fog jönni. A letérdelő nyilatkozatban benne volt, hogy a Liverpool a továbbiakban nem érdeklődik VvD iránt. (A pontos szöveget nem ismerem, de remélem csak az aktuális ablakra vonatkozik.) Ha elvártuk az FSG-től, hogy a Cou nyilatkozat után tartsa magát a szavához akkor VvD ügyben is erre kellett számítani. Mi csak reménykedtünk, hogy nem csinálnak segget a szájukból, de ez számunkra csak az ablak végén vált biztossá, de Kloppék ezt már tudták az ablak elején. Mégsem arról beszélünk, hogy a VvD , Höwedes, Bonucci (hogy csak a biztosan mozdíthatókat említsem) triót próbáltuk megszerezni. Ha “normális emberesen” nézem a nyári ablakot, akkor Klopp a védelem gyengeségét a támadó sor erősítésével akarta kompenzálni. Mintha az lett volna a cél, hogy a világ bármely csapatának tudjunk 4 gólt rúgni, és akkor megvagyunk. Teljesen mindegy, hogy az ellen vezet, egy vagy két góllal, a végére mi rúgunk négyet és kész. A legmegdöbbentőbb, hogy majdnem bejött. Ha jól számolom a Hoffi meccsekkel, volt 8 meccs eddig. A Cityn kívül, a helyzetek alapján, egyik csapat se szólhatna egy szót sem, ha kapott volna egy négyest. Csak egy kicsit jobb helyzetkihasználással, 7győzelem 1 verséggel állnánk. Valaki azt írta múlt héten, hogy ez a csapat orrnehéz. Ez a csapat nem orrnehéz, ez a csapat egy orr vegetáló farral. Ha ez a koncepció jól működik, akkor szép foci, látványos meccsek, sok gól, és győzelmek, mindenki happy, viszont az a rizikója, ha nem lövi a gólokat az eleje, hátul akkor is odatartjuk a seggünket.

    • Poco77

      “Jurgen Klopp is brilliant at the public relations game,” Shearer wrote. “Indeed, listen to him and you would be fooled into thinking everything has been on an upward curve since he joined Liverpool.
      “Yes, he got them back into the Champions League with last season’s fourth place, which will have bought him plenty of boardroom bonus points.
      “The truth, however, is that Liverpool are no different under boss Klopp than they were under Brendan Rodgers.
      “Brilliant going forward but not so clever at the back.” – Shearer

      • macca8

        Ez igazából csak br ezüst évére igaz

        • Poco77

          Mármint a “brilliant going forward”

          • macca8

            Igen, előtte meg voltak villanások, de utána már nem

    • macca8

      Én ezt úgy fogalmaztam meg, h klopp a csapat/keret erősségeire épít, azokat hangsúlyozza ki, ezzel próbálja elfedni a gyengeségeket. Persze felvethető, h miért nem próbál meg egy kiegyensúlyozottabb csapatot/keretet építeni. Erre meg nem tudok választ

      • Mel

        Ami erdekes volt, hogy az igazolasok is szinte rendre az elorejateba jottek, hatra csak egy kiesett csapat jelenleg meg gyamoltalan balhatvedje jott. Minden jel arra mutat, hogy hiba volt nem hozni legalabb 1 kozephatvedet.

        Engem ez a teny annyira lelomboz, hogy most pl kizartnak tartom, hogy odaerjunk a top4-be a szezon vegere. Igaz, meg csak 5 pont a hatranyunk az elejetol, es remelhetoleg a vedelemnek lesz jobb periodusa is, de nagyon nem vagyok bizakodo. Elore jok vagyunk, de hatul tul sok a hiba, nem hiszem hogy igy oda fogunk erni.

        • fantom

          nehéz lesz, én is ettől tartok.
          Arsenal meccsig viszont Klopp ezt jól feledtette velünk, viszont nem mindig lőhetnek a támadók 3-4 gólt, és vannak azok a kiszenvedett 1-0ás meccsek amiket be kell húzni a péellben. Ilyen lett volna a hétvégi is, de az valóban nehezen tartható állapot hogy akárhányszor labdához jut az ellen a 16on belül abból ziccer lesz, még akkor is ha egy az egybe lekopírozzák a 20 másodperccel korábbi kísérletüket.

        • hajnaldzsi

          A félő ebben, hogy mivel rendkívül fiatal a csapat és Klopp szerint is a Sunderland elleni 2-2 volt a vízválasztó a múlt szezonban mert utána elbizonytalanodtuk, szóval mi a pék lesz az önbizalommal így. A védelem hibázik az elsők meg rágörcsölnek, hogy megint nekik kell megmenteni a napot. Oszt kész a baj. Én ettől félek inkább. Hogy nincs az öltözőben – ahogy RQ17 fogalmazott – presence aki megóvja őket attól, hogy visszaessenek. Merthogy veterán arc nem jött.

          • balint0806

            Milner? :)

        • macca8

          sztem robertson nem gyámoltalan, nagyon klasszul játszott eddig a két meccsén, de ez részletkérdés.
          valóban, eddig nem klopp döntését igazolták a meccsek eredményei, és néhol a bekapott gólok. viszont ez egy hosszútávfutás, tényleg csak 5 forduló ment le, és a chelsea is csak 3 pontra van, a spurs eggyel előttünk, az arsenal eggyel mögöttünk. nagyon sok fordulat lehet még, a két mankeszteri valószínűleg külön harcot fog vívni, bár még itt is lehetnek bőven fordulatok

      • István Várszegi

        Szerintem a válasz a személyiségében keresendő. Mert, ha a gyengeségein változtatna, akkor az erősségeiből is lehet, hogy veszítene. Így kell Őt elfogadnunk…

      • Mosodás

        egy példa (sajnos nem tudom linkelni az idézetet)..nyáron megkérdezték Kloppot: xy vkp-ást figyeli-e? Ha mindenki teszi a dolgát. akkor nem kell vkp-ás..válaszolta

      • HT

        Ez igaz, de Klopp borította végképp az orrára a csapatot, a nyári igazolássokal, ami elsülhet még mindig jól is akár. Erre próbáltam utalni, hogy nagyon kevés kellett volna ahhoz (egy kicsit több koncentráció, pontosság a befejezéseknél), hogy most sok gólos, szép játékos győzelmeknek örüljünk. Nem volt ez egy halva született ötlet. A másik, hogy nem osztom azt a véleményt, hogy az utolsó pillanatig reménykedtünk, hogy jön VvD, és ezért nem kerestünk mást. Szerintem Kloppéknak már az ablak elején tiszta volt, hogy most nem jön. Tehát ez nem így alakult, hanem tudatos volt. Ha pedig tudatos volt, nyilván van elképzelés (ha még számunkra nem is érthető, látható) a helyzet megoldására is.

        • macca8

          igen, ezért írtam, h felvethető, h miért nem próbált meg kiegyensúlyozottabb csapatot építeni.
          vvd tr-t adott be miután kiadtuk a közleményt, ezután pedig lehetett még reménykedni, h a soton ezt egy idő után megelégeli, és eladásra kínálja

          • HT

            Én azt gondolom, ha ez a védelem Klopp számára olyan égető probléma lenne mint számunkra, akkor nem várt volna egy ennyire kis valószínűséggel megvalósuló üzletre. A székely mondás jut az eszembe, miszerint nem a medvénél kell gyorsabban futnod, csak a társadnál. A Lovren-Klavan párosnál stabilabbat találni, azért nem lett volna egy lehetetlen küldetés.

          • István Várszegi

            Mindnyájan így gondoljuk – én még a mostani Skrtelt is jobbnak tartom ezeknél – ,de nem véletlenül kap Lovren heti 100-t. Klopp másképp gondolja, el kell fogadjuk, ha nehezen is. Sajnos Lovren gyakran nagyon idegesnek tűnik, el nem tudom képzelni, hogy ebben hogy lehet fejlődni…

          • ezért kell mellé vki aki vezér és akkor azt a Lovrent láthatjuk reményeim szerint aki a sotonban szárnyalt. Semmi baj a képességeivel csak ő nem vezér. Ami megint nem baj, mert nem lehet mindenki az. Lenne mellette egy JT/Vidic/Simon tipusú ordítógép akinek tekintélye is van akkor nem lenne vele semmi gond. Remélem így lesz. Klavan hasonló kategória, habár nem hiszem, hogy Lovren szintjén van.

          • macca8

            igen, ez világos nekem is, csak azt mondom, h vvd szerződtetésére láthattak esélyt a kiadott közlemény után is

      • neeskens81

        Szerintem ez egy általános emberi tulajdonság (persze csak találgatok), aminek az egyik szélsősége az az ember, aki minden esetben alkalmazkodik az adott helyzethez, körülményekhez. Az egész élete az adottnak tekintett feltételek között az optimális megoldás megtalálásáról szól.
        A skála másik végén meg van az a típus, aki a világot egy olyan helynek tekinti, amit az akaratával meg tud változtatni. (Kant ezt ugye ezt a “sollen” meg a “sein” ellentétpárral írta le.
        Klopp szerintem egy ilyen “sollen” figura. Az ő filozófiája a támadás, meg a gegenpressing, őt nem érdekli milyen csapatokkal találkozik a Premier Leauge-ban, ő olyan erős csapatot, akar, hogy az ellenfélnek kelljen alkalmazkodni az övéhez.
        A kérdés, hogy ez sikerül-e neki. Ha tippelnem kellene, akkor racionálisan azt gondolom, hogy nem. De mivel végtelen szimpatikus nekem, ezért szurkolok, hogy sikerüljön.
        Ne feledjük, a nagy focifilozófusok a legritkább esetben jutottak a csúcsra, többségük elbukott, a sikereket azok a követők aratták le, akik képesek voltak szintetizálni.

        • balint0806

          Azért változott a taktika és a felállás elég sokat az elmúlt másfél évben.

          • nordsee

            Mi változott? 3-4 meccs kivételével a 433 hevimetál ment.

          • balint0806

            Az elmúlt másfél évben? Vagy inkább lassan kettőben? Elég sok minden. Pl. pont a múltkor vezette le Máté, hogy az idei 433 teljesen más mint a tavalyi volt.
            A tavalyi szezonról egy kis taktikai elemzés itt: https://www.thisisanfield.com/2017/05/liverpool-jurgen-klopp-tactical-review-201617-season/

          • nordsee

            Nem változott sokminden. Még mindig azt mondom, mint a Máté poszt alatt. Egyre jobban csiszol a posztokon, eddig nem volt megfelelő ember, ezeket töltögeti föl komótosan. Az emberanyag változik az akkori taktikához, meg filozofihoz.

          • balint0806

            Van egy hansúlyos A terve a 433-al, amit a legjobb 11-hez próbál alakítani, de bizonyos szituációkban vált amikor úgy érzi, hogy kell.

          • macca8

            a széljátékunk sokkal hangsúlyosabb lett pl

          • nordsee

            Mert vannak szélsőink?

          • macca8

            A két Fb, igen. Hat azért ez elég szemet szúró változás

          • nordsee

            De személyi, ez tette lehetővé. Még mindig tartom, keretet igazít a filozofihoz, nem filozofit bárhova.

          • macca8

            Nekem nincsenek ilyen nagyszabású elgondolásaim, csak annyit akartam mondani, h a tavalyihoz képest vannak fontos változások a játékunkban

          • neeskens81

            Szerintem az inkább szólt a saját elképzeléséinek a tökéletesítéséről, mint az alkalmazkodásról, hogy mégjobb legyen a csapat abban, amiben ő hisz.
            Félre ne érts, ez egy tök személyes benyomásom Kloppról, a stílusa, a nyilatkozatai alapján, nincsenek statisztikáim róla. Lehet totál félremegy.

          • balint0806

            Igen, ez igaz, hogy ő próbálja tökéletesre csiszolni az elképzeléseit és sokkal inkább proaktív és nem reaktív. Viszont ez pont a focizni akaró, jobb csapatok ellen működött is tavaly. Akkor volt leginkább gond amikor buszokkal hozott össze a sors minket. Ott meg igazán az a kérdés, hogy találunk ki valamit buszfeltörésre, vagy nem? A legjobb csapattal szerintem már megy ez is egyébként.

        • macca8

          pacsi kantért :)
          amúgy sztem klopp nem futballfilozófus, az inkább pep, klopp csak ragaszkodik az elképzeléseihez, ahogyan ő tud dolgozni, kicsit úgy, ahogy saf mondta anno: aki sikeres akar lenni a futballban, ki kell tartania az elképzelései mellett, különben megeszik őt reggelire

    • RQ17

      Ez most lehet hogy bagatelnek és amatőrnek fog hangzani, mert (az esetek 99 százalékától eltérően) az igazi paraszt kommentelő hozzáállással, a saját magyar korosztályos NB II és megyei tapasztalataim alapján írok (:D), de kikívánkozik belőlem. A védelmünket nem egy ember fogja fixálni, hanem kettő. Egy vezéregyéniség a tengelybe, és egy vezér kapus. Néztem most hétvégén, ahogy újra és újra (főleg pontrúgásnál) Cech a helyére ordibálta rendszeresen a CB poszton kicsit fogalmatlanul mozgó Monrealt. Én anno jobbszélsőből lettem visszaparancsolva jobbhátvédbe 4-2-2-2 féleségben, mert hát igazából futni tudtam de az end producttal akadtak problémák. Viszont ezen a poszton rendkívül fogalmatlanul mozogtam (tavalyi Moreno), meccsenként 1 gólt érő hibával, már-már esélytelennek tűnt a dolog. Aztán jött egy új kapus a csapatba, és felépült a legjobb középhátvéd. Folyamatosan mögöttem voltak, és akárhányszor vakon voltam kaptam a hajszárítót, a kapustól mindig, a CB-től hogyha épp nem volt fontosabb dolga. És pont ugyanezt láttam Cechnél és Koscielnynél, és meg is volt az eredménye. A kapus látja a helyezkedési hibálat folyton hátulról, és ő a boss a pontrúgásoknál is. A fluid támadófoci ellen ez már nem feltétlenül számít, de az egydimenziós támadások, kontrák, és főleg pontrúgások kivédékezésben kulcs szerepe van. Én ezt nálunk nem látom, egyáltalán, és amatőrnek tűnik a megoldás, de szinte minden komoly meccsen látok hasonlót, egyszerűen szükség van erre a pályán. Godin és Oblak is hatalmas hajszárítók pl, de bármennyire utálom Ramos is, és VvD-től is ezt várnám, kapusra viszont egyelőre ninsc ötletem, viszont mind Migs és Karius rendkívül gyenge presence-szel rendelkezik az én skálámon (lásd Migs Watford meccs, tavalyi Karius).

      Fun-fact: Pontrúgásoknál egy idő után pont ők ketten arra állítottak át az akkor még 170 centimmel (most már 178, de @macca8:disqus -nál buknék még ezzel is), hogy nekifutásból másszak rá a legmagasabbra az ellenfélnél. Mivel könnyű voltam és kicsi ennek nem volt “látványos” eredménye, a vállán megtámaszkodva 10-15 centivel felé emelkedtem, hiába volt akár 195 cm. 10-ből 1x fújták csak vissza a dolgot, akkor se tizi volt csak újrarúgatták, de Squawkában gyűltek volna a megnyert fejpárbajaim :D

      • macca8

        Bravó! :)))
        Mondjuk, nem biztos, h a pl-Ben megúsztad volna :D

      • GlenTheMathematician

        kurva jó hozzászólás, köszi!
        a kapus posztról valóban nagyon kevés szó esett nyáron, pedig az abszolút olyan poszt, ahol klasszisokkal jobb kellene egy stabil top4-re váró csapatnál

        • Kriccs

          mondjuk a Welcome, Kariusban megemlíthetitek ;)

      • puzser

        Fun-fact: az NB II Skrtel-je? :D

        Tényleg érdekes volt a hozzászólás, mintha Salecet hallgattuk volna. Ha valaki ilyen apróságokat is tud mondani az közelebb vihet a megoldáshoz de mindenesetre színesebbé, közelebbivé változtatja a helyzetet. a magyar tv-s szakértőknél is gyakran felhozzák, hogy mit magyaráz ha sohasem játszott azon a szinten, de szerintem egy kis józan önértékeléssel vagy öniróniával simán át lehet ezt hidalni. és akkor máris nem az ” ezt én is oda tudtam volna adni” szintű okoskodás megy. az ilyen alapokat pedig nem mindenki tudja, aki nem focizott. Az alapok meg nagyjából mindenhol ugyanazok, csak a megvalósítástól függ, hogy BL vagy NB 1.

        A kapus részt pedig én már régóta mondom, főleg régebben volt sokkal látványosabb. Csúnya példával mintha egy kosár almába beraknál egy férgeset…egy Lovrennel és Morenoval (vele nincs különösebb bajom) teletűzdelt védelem mögé odaraksz egy bizonytalan, szerencsétlenkedő Mignolet, az olyan mintha egy száraz szénakazal labirintusba sétálnál fáklyával a kezedben és benzintartállyal a hátadon…

    • balint0806

      Igazából nem csak az a baj, hogy nincs minőségi védő, hanem az, hogy a két szélső hátvédnek fel kell járnia a támadásokkal az ellenfél alapvonaláig, valamint a gyorsaságon és a technikai erényeken van a hangsúly náluk, nem pedig a védekező skilljeiken. Emiatt van az, hogy az egyik CB-nk rendszeresen valamerre “kalandozik”, mert vagy kitámad az ellenfélre, vagy kisegít valamelyik szélre. Így kerülnek nehéz és viszonylag kiszolgáltatott helyzetbe középső védőink és a kapus. Ezt amellett, hogy kiváló CB-k kellenek, úgy tudnánk még ellensúlyozni, ha lenne 1-2 minőségi CM/DM-ünk is, aki időben visszaér az ellenfél támadásával és kisegíti a CB-ket. Lásd pl. Sevilla első gól, vagy a Burnley gól. Sajna én most nem látok ilyen védekezni kiválóan képes középpályást a csapatban. Tény Hendo egész sokat fejlődött ebben és lehet a statisztikák nem engem fognak igazolni, de ő még akkor sem egy Matic, vagy Kante. Can eddig szintén nem győzött meg a védekezésbeni hatékonyságával és ha nem is hosszabít, akkor itt lesz egy lyuk ennél a pozíciónaál.
      Én erre a posztra MU által a nyáron kerülgetett Leander Dendoncker-t az Anderlechtből szívesen elhoznám. Egy két lábas, viszonylag atlétikus és technikás játékosnak látom.

      • Tompy

        Naby Keita

        • balint0806

          Valóban, bár ő egy vérbeli box to box CM és szerintem hiba lenne őt védekező középpályást játszatni. Neki a támadó, szervező skilljei sokkal jobbak annál. Persze vele valszeg jobban működne a visszarendeződés.

          • macca8

            egy rohanógép lenne a kppályánk, rengeteg fizikalitással, támadó- és védekezőskillekkel

          • balint0806

            Nagyon kíváncsi leszek, hogy Kloppék miként kezelik a középpályát amíg nincs itt és hogy fog működni a helyettesítése, ha esetleg nem tud játszani vamiért, amikor már itt lesz…

      • macca8

        így igaz, hendo nem matic és nem kante, viszont mondjuk jobb védekezésben herreránál és wanyamánál. de nem is kifejezetten azt kell játszania, mint bármelyiknek, akiket felsoroltam

        • balint0806

          Milner tudna még ott játszani, de ő szerintem nem elég gyors és atletikus a védelem elé.

      • Tielemans is tökéletes lett volna erre a pozícióra, Can-ért kaptunk volna annyi pénzt, hogy elhozzuk nullszaldósra. Fantasztikus középpályás már 2 éve nézem miket csinál. Oké, hogy Anderlecht de ilyen fiatalon ennyire érett játékra képes, beleborzong az ember mit fog csinálni pár év múlva. Közben nálunk Can már nem tehetségnek számít és nem fejlődött egyenlőre akkorát, mint ahogyan vártuk. De tiszta szívemből kívánom, hogy rám cáfoljon és végre a meccsek nagy részében felvegye azt a bizonyos öltönyt.

        • balint0806

          Ő már májusban aláírt a Monacohoz, nem? Egyébként igen, ő is tehetséges.

      • dr.C

        hány lábas? :)

        • balint0806

          Ha jól számolom kettő van neki és mindkettővel oda rúgja 30-40 méterre, ahova szeretné… :)

      • astonmartin

        nekem Lemina játéka is tetszett, aki már a Sotonban van

    • Mersey Paradise

      Igazàból Klopp adott rà egy elfogadható magyaràzatot — legalàbbis én elfogadtam –, miszerint meg kell tanulnunk a tàmadàsból àtàllni védekezésbe. Azt mondta, ezt kell többet gyakorolniuk a fiúknak. Azt azért làtszik, hogy Klopp nem osztja azt a közkézen forgó véleményt, amely kimondja, hogy minden bajunkért Klavan vagy Lovren a felelős.

      • macca8

        így van. de az is van, h itt kapunk olyan gólokat, amik komoly egyéni hibák eredményei. és bár ezek mindenkivel előfordulhatnak (a burnley védői is kétszer rúgtak szombaton lyukat), valahogy mi mindig gyakrabban látszunk gólokat kapni ezekből

        • Mersey Paradise

          Jaja, nyilvàn nem àllhat ki a nyilvànossàg elé azzal, hogy Klavan meg Lovren a szar. Nem véletlenül hajtottuk annyira VVD-t, ez tiszta sor. De ha ő itt lesz, akkor is ugyanúgy meg kell tanulnunk ,,tàmadàsból àtàllni védekezésbe”, annyi, hogy ezekből az ordító egyéni hibàkból vélhetőleg kevesebb lesz.

  • fantom
    • Crouchy_289

      nem tudom mindhárom idei mezünk jobban tetszik ennél

      • fantom

        ízlések és pofonok :)
        én sosem húznék mezt magamra (főleg névvel), de ez nem az a hagyományos, meglehetősen visszafogott ezért megtenném. Kár hogy 90 font :D

    • Enzo

      hmmm.
      pedig én aztán csípem a fekete mezeket, de ezen a SC logó olyan, mintha kifakult volna

  • fantom

    Olaj van, csapatszellem nincs 😀

    https://www.instagram.com/p/BZKBqgjF9RQ/

    • Mersey Paradise

      Mi is ezt csinàltuk alsóban tornaóràn, és még olajunk se volt :D

    • Poco77

      Ez most off ? :D

      • balint0806

        Mivel Neymar az egész világfocira hatással van, ezért a vele, vagy a Barcával kapcsolatos hírek soha sem lehetnek off-ok… :D

    • nordsee

      Inkább a medzsik eppírönsz itt a nézni való, nem-e?

  • fantom
    • Chris

      Akkor meg kell szereznunk Allegrit. Meg Dybalat uj csatarnak. Baszki megvan a megoldas

    • tothpapa

      Lehet ezt jobb szögből is nézni, pl:
      Klopp: L első, D második, W utcsó
      Conte: L utcsó, D utcsó, W első
      Allergia: L második, D második, W második
      Stb. :::))

    • slowmotion80

      Pochettino eredményébe az a kínai csapat is beleszámít, ahonnan épp most baszták ki?

  • balint0806

    Ha jól olvasom akkor jön majd Ward, Ox, Grujic, Lovren és a fiatalok a rókák ellen.

    • fantom

      Nagyon helyes :) Ings meg mehetne támadni

      • Poco77

        Szerintem Solanke fog

        • fantom

          mégjobb

      • kristof17

        Talán Ings is bevethető lesz egy fél órára. Nagyon jó lenne újra játszani látni a felnőtteknél!

  • sANYNWA
    • Oneil7

      de

      • balint0806

        Én elnézem neki. Két nap Fonat nélkül azért hosszú kihagyás… :)

        • Oneil7

          én csak válaszoltam :)

        • Angelous

          Két nap Fonat nélkül+Pool-os Twitter poszt ideposztolása= 100%-os Emma

        • Chris

          Sot, augusztus vegen mar 2 ora is hosszu kihagyas

    • Angelous

      Ennél Emmább nem is lehetne, de majd jön Szücsi, és megkapod a magadét.. :)

      • sANYNWA

        a picsaba…tudtam hogy vissza kellene tekerni…na mindegy holnap elolvasom mindet :D

  • macca8
    • Wisdom13

      Nem tudom megnyitni, “a kapcsolat nem biztonságos” (Mondjuk most már mindegy, tavasszal megnősültem :D )

  • Wisdom13
    • Enzo

      10/10 would give money

  • Mersey Paradise

    Van Facebookon egy olyan jàték, hogy jellemezd ezt meg azt filmcímekkel. Gondoltam, feldobhatnànk ezeket a kínkeserves, pangó óràkat — miutàn kétszer megvertük a Leicestert pàr napon belül, úgyis lesz miről beszélni. Szóval, ti milyen filmcímmel jellemeznétek a Liverpoolt, a Liverpool-drukkereket?
    Én: A remény rabjai

    • Mel

      Fake taxi

      • balint0806

        A sz*pas oldalára gondolsz? :)

    • RQ17

      We’re the Milners (2013)

      • RQ17

        Next Year, Same Time (1967)

        • RQ17

          Panic Attack! (2016)

    • astonmartin

      És megint dühbe jövünk…

    • balint0806

      Menekülés a győzelembe.

    • Mersey Paradise

      Salahra vonatkozóan: Kapj el, ha tudsz

      • balint0806

        Hát ez így magas labda Manéra: Karate kölyök…. :)

        • Mersey Paradise

          :D Lovrenre: A fegyvertelen katona

          • balint0806

            Adom… :D

          • Mersey Paradise

            De többnyire csak: Idegenben :)

          • tnorbi

            Rohadt jó film.

          • slowmotion80

            Lovrenre? idén inkább ez:

    • robill76

      A múltba révedve: When We Were Kings

      • balint0806

        Akkor inkább: Vissza a jövőbe… :)

    • macca8

      Nosztalgia

      • Ayala

        Csakis a Burnley vedo jo jateka miatt.

        • macca8

          Liverpool úgy általában, meg szurkolók

    • Luisgarcia

      Titanic

      • Luisgarcia

        hülye vagyok, Cápa

        • Luisgarcia

          bár mostanában inkább Apokalipszis most

        • Rpi

          Sharknado.

    • Skumfuk41

      Bekapott gólok miatt:
      Nincs kettő négy nélkül.

    • Moneyball

  • Mel
    • Chestcontrol

      ez mi ?? cccs?? loveseink hany szazaleka gol?

      • clear cut chances

      • TT

        Ellenünk leadott lövések hány %-a ziccer.

    • macca8

      Hat nem véletlenül volt az a 10/7

    • TT

      Ez milyen időtávon? Idei szezon eddig?

  • puzser
    • petipool

      vagy is ez mit is jelent ?

      • Welsh Xavi

        Jelen állás szerint? Az a kevés, ami kaput talált nagyobb eséllyel akadt be, mint hogy megfogta a kapusunk.

        • petipool

          Köszi, Mondjuk táblázat nélkül is erre jutottam volna, alig van az ellenfeleknek lövései

      • puzser

        amennyire én tudom/ismererm a kettőt meg szokták különböztetni:

        Conversion: lövés / összes gól %-ban
        Scoring: lövés / kaput eltaláló lövés %-ban

        Saving: 1- ( kapott gól / engedet kaput eltáló lövés ) %-ban

        a PDO pedig a Scoring % + Saving % összege és a 100 az átlagos érték. (van aki 1000-re szorozza fel)

        tehát jelen esetben a kép azt jelenti, hogy a pálya mind2 oldalán van mit javítani…

        a védekezést eddig is tudtuk, kevés helyzetet engedünk de az mind bemegy.

        a támadásról pedig kellemesebb benyomásunk van de azért ez sehol sincs ahhoz képest, amit látni szeretnénk.

        magyarán az ilyen Burnley meccs tökéletes leképeződése. mennyiség > minőség
        rengeteg lövés (messziről) amit vagy blokkolnak vagy kaput sem találnak, a kapura tartó lövéseket pedig nem használjuk ki megfelelő hatékonysággal

    • Gúnár

      Jó ez amúgy fura, mi alapból kevesebb lövést engedünk kapura. Ja, az nincs benne, hogy majdnem mindegyik gól.

    • GlenTheMathematician

      ez biztos, hogy változni fog, és csak lefelé kiugró statisztikai zaj vagyunk egyelőre – ami jó hír, mert pozitív irányba fog mozdulni részünkről a dolog.

      • gyongyi69

        még ezzel a mutatóval is a tabellán az első harmad (végén) vagyunk

  • Enzo

    Na, az U23-asok Brewster duplával nyertek és vezetik a bajnokságot, Ings-Grujic-Woodburn keretben sem volt, gondolom mert holnap szerephez jutnak.

    • King Kenny

      *Wilson duplájával. Brewster egy nagyszerű asszisztot jegyzett.

      • Enzo

        akkor az eredményekcom van beszívva nagyon, mindkettőt Brewsternek adja

    • Kriccs

      Brewstert meg Wilsont várom a mikibe nagyon

  • Skumfuk41

    Szerintetek Klopp mikor lépi meg, hogy Gomezt berakja CB-nek? Szerintem egy próbát megérne a srác. (ha nem többet…)

    • RQ17

      Én várok egy meccset ahol Gomez CB, Milner pedig jobb bekk már egy ideje. Hámesz sokkal jobb hátvéd lenne mint bal.

  • Konig74

    Már van is új.